Kategoryzacja hoteli, czyli o co chodzi z tymi gwiazdkami

Kategoryzacja hoteli, czyli o co chodzi z tymi gwiazdkami

Oddając hotel do użytku, każdy właściciel stara się o otrzymanie jak największej ilości tzw. gwiazdek, których ilość świadczy o komforcie i standardzie obiektu, a przyznaje je marszałek danego województwa. Oczywiście, im więcej gwiazdek tym lepszy hotel, ale ponieważ kategoria hotelu wiąże się również z ceną noclegów, nawet najbardziej znane na świeci sieci hotelowe różnicują swoje obiekty, aby goście mieli możliwość noclegu za niższą cenę, jeżeli ich nie stać na wysoki luksus. Dokładnie, chodzi tu o zatrzymanie gości w swojej sieci hotelowej, a nie zmuszanie go do szukania noclegu u konkurencji. W Polsce obowiązuje pięciogwiazdkowy system oceny hotelu, kategoria jednogwiazdkowa to najniższy standard, pięciogwiazdkowy hotel musi spełniać usługi i obsługę najwyższej jakości. Powierzchnia pokoju hotelowego dla jednej osoby musi mieć powierzchnię minimum 8 m2, ale przy pięciu gwiazdkach, pokój musi być dwa razy większy. W najwyższym standardzie, czterech czy pięciu gwiazdek, goście hotelowi muszą mieć zapewnionych wiele dodatkowych świadczeń – strzeżony parking, centrum obsługi biznesowej, sklepiki z pamiątkami, prasą, kosmetykami, usługi fryzjerskie, centrum odnowy biologicznej, room-serwis przez całą dobę, salkę konferencyjną, restaurację, drink bar i wszystkie inne dodatkowe, które świadczą o wielkiej dbałości i zapewnieniu komfortu swoim gościom. Należy pamiętać, że polskie standardy hotelowe są bardzo wysokie, w wielu krajach kategoria pięciu gwiazdek może odpowiadać jedynie naszym trzem gwiazdkom.