Wydział handlowy w hotelu

Wydział handlowy w hotelu

Wydział handlowy w każdym większym hotelu rozwija mechanizmy i polityki marketingowe we wszystkich obszarach hotelu, aby uzyskać jak największy dochód. Zbiór ludzi, którzy tworzą zespół, posiada misję, którą jest określenie strategii handlowej w celu optymalizacji sprzedaży, a co za tym idzie produktywności hotelu (poszukiwanie jak największej rentowności). Dział Handlowy jest kierowany przez dyrektora handlowego, który jest szefem firmy w dziale handlowym, ponieważ jest odpowiedzialny za wiele istotnych funkcji, takich jak: ustalenie cen zgodnie z różnymi sezonami. Dyrektor będzie się starał uniknąć polityki dostosowania sezonowego, co przyniesie skutek w postaci większej ilości gości. Szef działu handlowego zajmuje się także rekrutacją i stworzeniem zespołu sprzedażowego, któremu to odda w ręce różnorodne techniki sprzedażowe. Techniki te, zastosowane w odpowiedni sposób, pozwolą na osiągnięcie celów wyznaczonych przez zarząd główny i zarząd handlowy. Dyrektor handlowy zajmuje się także negocjacją i podpisywaniem umów współpracy z biurami podróży, operatorami turystycznymi i innymi firmami. Ponadto uczęszcza różne targi, konferencje i zebrania, gdzie misją zespołu handlowego jest promowanie marki.